|
Fuente: © Mossos d'Esquadra
http://www.mossosdesquadra.net
Un dels detinguts va encanonar un sergent dels Mossos amb una pistola
Els Mossos desmantellen un pis de Manresa on es traficava amb droga i detenen 6 persones
Tres dels arrestats havien irromput prèviament a l'habitatge amb l'objectiu de 'passar comptes' amb una persona que els devia diners
/noticias.info/ Agents de la Policia de la Generalitat-Mossos d'Esquadra de Manresa han detingut 6 persones per un presumpte delicte de tràfic de droga i per tinença il·lícita d'armes. En l'operació, un dels agents va aconseguir reduir un dels detinguts després que aquest l'encanonés amb una pistola. La intervenció policial també ha evitat presumiblement un desenllaç fatal, ja que en el moment que els agents van entrar al pis on es trobaven una part dels detinguts van observar una banyera plena d'aigua i que, segons la investigació, l'havien omplert per ofegar un home que els devia diners.
Com a conseqüència d'aquestes detencions, els Mossos han intervingut quatre armes de foc, un matxet, un martell, una balança de precisió, dues manilles, una màquina per premsar, substàncies per adulterar droga, màscares, 235 grams de cocaïna i nombrosos paquets de tabac buits que servien per passar la droga de forma més discreta.
Es calcula que amb la droga incautada s'hauria pogut fer 500 dosis que al mercat negre hauria tingut un valor de 35.000 euros.
Els fets van tenir lloc dilluns, 7 de juliol, a la tarda. Agents de la policia autonòmica es van dirigir en un pis del carrer Joan Jorba de Manresa per un cas de violència domèstica. Quan van arribar, van estar trucant a la porta, però ningú els va obrir. Just en el moment que ja marxaven, una veïna els va informar que tres homes acabaven de fugir per la teulada.
Immediatament, els agents es van dirigir a la part posterior de l'edifici, on van veure tres homes corrents en direccions diferents. Un sergent dels Mossos va aconseguir aturar-ne un, però aquest es va treure una pistola i va encanonar al policia. Davant d'aquest fet, el sergent no va tenir cap altra opció que treure's la seva arma reglamentària per intentar desistir el fugitiu. Finalment, aquest va acabar abaixant la pistola i entregant-se. El jove, Tiro Ulises R. S., de 19 anys, de nacionalitat dominicana i amb domicili a Madrid, portava una motxilla a l'interior de la qual es va trobar droga i diverses eines per manipular-la. Va quedar detingut per un delicte d'amenaces, salut pública, tinença il·lícita d'armes i detenció il·legal.
Paral·lelament, els altres agents van aconseguir aturar els altres dos fugitius.: Richard L. de 23 anys, de nacionalitat nord-americana i amb domicili a Granollers (Vallès Oriental), i Rafael Artemio C. G., de 24 anys, de nacionalitat veneçolana i amb domicili també a Granollers. Abans de ser detinguts, un d'ells es va desprendre d'una arma de foc, que va llançar a una paperera i que els mossos van poder recuperar. Tots dos van ser arrestats per un delicte contra la salut pública, un altre de tinença il·lícita d'armes i també detenció il·legal.
Tots tres han ingressat a presó després que avui hagin passat a disposició judicial.
Posteriorment, els Mossos d'Esquadra van tornar al pis on s'havien adreçat inicialment pel cas de violència domèstica. Aquest cop, després de trucar a la porta, els van obrir tres persones, que també van quedar detingudes un cop es va comprovar que a l'habitatge hi havia símptomes clars i evidents de tràfic de droga. Els detinguts són: Eugenia Salomé S. A., de 26 anys, de nacionalitat xilena i amb domicili a Manresa; Eugenio Enrique S. M., de 56 anys, de nacionalitat xilena i amb domicili a Manresa; i William Antonio S. O., de 43 anys, de nacionalitat equatoriana i veí de Manresa. A tots tres se'ls imputa els delictes contra la salut pública i tinença il·lícita d'armes. A William Antonio S. O., a més a més, se l'acusa d'un delicte de violència de gènere.
A partir d'aquí, els Mossos van saber que les tres persones que havien fugit per la teulada i que havien estat detingudes posteriorment havien irromput a l'habitatge demanant per un jove que no hi era en aquells moments al pis. Dues d'aquestes tres persones van entrar encaputxades i armades i un cop a dins van lligar als tres inquilins durant unes hores. El tercer noi es va dirigir a la banyera i la va omplir, mentre els altres dos demanaven on era un tal Johny, amb qui havien de passar comptes. En adonar-se de la presència dels Mossos, que trucaven a la porta, els tres homes van fugir per la teulada.
Àrea de Comunicació de la Regió Policial Central
Manresa, 10 de juliol de 2008
http://www.gencat.net/mossos/fotografies/NP89.1.JPG
http://www.gencat.net/mossos/fotografies/NP89.2.JPG
http://www.gencat.net/mossos/fotografies/NP89.3.JPG
http://www.gencat.net/mossos/fotografies/NP89.4.JPG
http://www.gencat.net/mossos/fotografies/NP89.5.JPG
http://www.gencat.net/mossos/fotografies/NP89.6.JPG
http://www.gencat.net/mossos/fotografies/NP89.7.JPG notas_de_prensa_archivo
|